Købsbetingelser

Når du bestiller fra Kriseskydd.dk (Krisskydd Sverige AB, organisationsnummer: 559345-8994) accepterer du alle købs- og leveringsbetingelser angivet nedenfor.

Cookies hjælper os med at levere vores tjenester. Ved at bruge denne hjemmeside accepterer du brugen af cookies.

1. Køb
Et køb er foretaget, når du som kunde har modtaget en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. Når vi har modtaget din ordre, sender vi straks en ordrebekræftelse til din e-mail. Tjek venligst, at dine adresseoplysninger er korrekte, når du modtager din ordrebekræftelse, og sørg for, at dit efternavn står på døren/postkassen.

For at handle på Kriseskydd.dk skal du være fyldt 18 år eller have en værges godkendelse.

Husk at opbevare din ordrebekræftelse! Det er (forudsat at betalingen for ordren er foretaget) din kvittering for køb hos os.

2. Betaling
Vi tilbyder flere forskellige måder at betale for dine produkter via vores partnere. Du kan vælge at betale med faktura, kort og direkte bankbetaling. Vi har intet fakturagebyr, og du kan også vælge at dele din betaling op.

3. Pris
Vores priser er inklusiv moms på 25%.

4. Levering
Vores normale leveringstid på lagervarer er 3-5 hverdage fra bestillingen er afgivet. Vi gør alt hvad vi kan for at afsende ordrerne så hurtigt som muligt og for at levere så hurtigt som muligt. Alle ordrer sendes fra vores lager i Sverige. Ved internationale ordrer kan leveringstiden tage lidt længere tid afhængig af håndteringen ved landegrænsen.

Vores forsendelser sendes med Posten. Posthuset leverer de fleste mindre pakker til din dør, men nogle forsendelser kan ende hos et postombud. Du skal have dit ID ved hånden, hvis pakken ender på et udleveringssted og skal afhentes af dig personligt, så sørg for at indtaste det korrekte navn og have et gyldigt ID ved bestilling.

Ved bestilling af digitale produkter sker levering med det samme, f.eks. når du køber en download af vores Krispärm. Vær opmærksom på, at fortrydelsesretten ikke gælder ved køb af digitale produkter.

Der opkræves et administrationsgebyr på 395 kr for uprøvede varer. Dette gebyr opkræves, hvis du ikke afhenter din pakke, eller hvis du angiver forkerte adresseoplysninger, som medfører, at pakken sendes tilbage til os. Vær meget omhyggelig med altid at indtaste korrekt navn & leveringsadresse, du er selv ansvarlig hvis adressen er forkert og varerne ikke når frem til dig. Hvis du har brug for at ændre dit navn eller leveringsadresse efter din pakke er sendt, kan vi hjælpe med dette mod et administrativt gebyr på 395 kr.

Ved forsendelsesmetoder, hvor forsendelsen efterlades i din postkasse, er du selv ansvarlig for forsendelsen fra Postnords afgang og registrering af leveringen.

5. Fortrydelsesret / Åbent køb
I henhold til fjern- og boligkøbsloven har du som kunde hos Kriseskydd.dk altid ret til at fortryde aftalen ved at returnere dine varer til os inden for 14 dage efter modtagelse af varerne. For at du kan bruge din fortrydelsesret, skal du returnere varen i ny stand, i original emballage med evt. patches og etiketter intakte. Du skal pakke produktet omhyggeligt, så både produktet og emballagen er beskyttet under transporten. Hvis varen og/eller emballagen ikke returneres i ny stand, har vi ret til at nægte din returnering eller foretage fradrag for værdiforringelse. Ved brug af fortrydelsesretten er du selv ansvarlig for forsendelsesomkostningerne. Din returnering skal være os i hænde senest 14 fra den dag, du har meddelt os, at du har udnyttet din fortrydelsesret.

Ved køb af digitale produkter sker leveringen med det samme og disse køb er derfor ikke omfattet af fortrydelsesretten.

For spørgsmål vedrørende din betaling/faktura kontakt venligst Klarnas kundeservice.

Når du returnerer en del af en ordre, hvor du har brugt en rabatkode, skal vi af administrative årsager fjerne rabatten helt fra ordren. De varer, som du vælger at beholde, skal derfor betales til normalpris. Information om, hvordan du returnerer, er tilgængelig på www.Kriseskydd.dk/retur

Forbrugerstyrelsen har lavet en fortrydelsesformular, som du kan bruge, når du ønsker at fortryde en aftale. Du kan finde formularen her.

Af administrative årsager kan vi ikke acceptere returneringer med DHL og Schenker. Send venligst din retur via Postnord.

6. Forbehold
Kriseskydd.dk tager forbehold for ændringer i priser som følge af store prisafvigelser fra sine leverandører, stavefejl eller andre fejl, som er uden for Kriseskydd.dk's kontrol. Læs mere om uforudsete hændelser under Force Majeure nedenfor.

7. Leveringsforsinkelser
Nogle gange kan der forekomme leveringsforsinkelser. Hvis dette sker, fraskriver Kriseskydd.dk sig alt ansvar for kompensation til dig som kunde for enhver skade, som forsinkelsen måtte have forårsaget.

8. Force Majeure
Skulle der opstå uforudsete hændelser, som er uden for Kriseskydd.dk's kontrol (for eksempel krig, naturkatastrofer, kamphandlinger på arbejdsmarkedet, myndighedsbeslutninger og andre sammenlignelige hændelser), og disse hændelser betyder, at Kriseskydd.dk ikke kan holde sin aftale med dig som kunde , Krisskydd er frigivet .se fra dette fordi ovenstående grunde.

9. Transportrisikoen
Din ordre sendes med Postnord som transportpartner. Skulle din pakke gå tabt eller blive beskadiget under forsendelsen til dig, er Kriseskydd.dk ansvarlig for dette. Ved eventuel returnering til Kriseskydd.dk er du sammen med den valgte speditør ansvarlig for forsendelsesrisikoen. Hvis din returnering ikke modtages af Kriseskydd.dk, skal du betale for din ordre. Af hensyn til din sikkerhed anbefaler Kriseskydd.dk derfor, at returneringer sendes med sporbar post. På anmodning fra Kriseskydd.dk skal du sende sporingsnummeret til returneringen.

10. Beskadiget gods
Når du modtager din pakke i postkassen, er det vigtigt, at du straks kigger den igennem. Skulle emballage og indhold være beskadiget, giver du besked til dit postcenter eller direkte til Posten. Gem altid den bekræftelse du modtager på, at dine varer er beskadiget. Vi ville sætte pris på, hvis du kunne give os besked hurtigst muligt efter det er sket, men dette skal ske senest en uge efter modtagelse af din ordre.

11. Personlige data
Vi overholder databeskyttelsesforordningen GDPR. I forbindelse med din registrering og bestilling accepterer du, at vi opbevarer og bruger dine data i overensstemmelse med GDPR i vores drift for at opfylde aftalen med dig. I henhold til persondataloven har du ret til at få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig. Hvis de er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du anmode om, at oplysningerne bliver rettet eller fjernet. I sådanne tilfælde skal du kontakte os via e-mail.

12. Kundeservice
Kriseskydd.dk tilbyder kundeservice via e-mail. Du kan nå os via vores kontaktformular, og vi svarer på spørgsmål fra vores kunder inden for 48 timer på hverdage, normalt hurtigere end det.

13. Klager
Hvis du modtager en ødelagt vare, kan du klage til os. I tilfælde af reklamationer erstatter vi dig med en ny fejlfri vare.

Hvis du har til hensigt at annoncere for et produkt, som du har valgt at betale med faktura, er det vigtigt, at du betaler fakturaen inden forfaldsdatoen for at undgå ekstra omkostninger. Vi kan desværre ikke videresende fakturaer, før en klagesag er afsluttet.

Vær opmærksom på, at behandlingstiden for klagesager normalt er ca. 10-15 hverdage men kan i visse perioder være længere pga spids.

Kontakt os venligst direkte på [email protected], hvis du modtager et defekt produkt, eller hvis noget du har bestilt hos os går i stykker, så vil vi gøre vores bedste for at hjælpe dig så hurtigt som muligt.

Vent på svar fra os vedrørende din klage. Vi skal muligvis tage dit produkt ind til udskiftning eller reparation, og så giver vi dig en returseddel, som du vil modtage på e-mail. OPMÆRKSOMHED! Send ikke produktet til os, før sagen er afsluttet, og du har modtaget instruktioner fra os. Vi kan ikke efterfølgende godtgøre dig den porto, som du betaler med Postnord, når du vælger selv at gensende en vare.

14. Annuller en ordre
Det er desværre ikke muligt at annullere en ordre, efter at den er blevet bekræftet. Du har dog 14 dages fortrydelsesret/åbent køb, se punkt 5 for mere info.

15. Gavekort
Vores gavekort er digitale og sendes ud på mail til den, der køber et gavekort. Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter.

16. Tilfreds kundegaranti på myggeklistermærker
Hvis du ikke er tilfreds med vores myggeafvisende klistermærker, kan du returnere dem til os for at få pengene tilbage. Du må maksimalt bruge 1 kort (6 klistermærker) for at gøre brug af garantien. Du står selv for returportoen, når du benytter garantien.


Kriseskydd.dk anvender loven (2005:59) om aftaler om fjernsalg og aftaler uden for forretningslokaler

Vi hos Kriseskydd.dk beskytter den enkeltes privatliv og følger alle gældende love og regler for beskyttelse af persondata.

Krisskydd Sweden AB
Boks 48
711 21 Lindesberg


For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi dele dine persondata i form af kontaktoplysninger og ordreoplysninger med Klarna ved kassen, så Klarna kan vurdere, om du kan vælge betalingsmetoderne, samt tilpasse dem til dig. Dine personlige data, der deles, behandles i henhold til Klarnas egne databeskyttelsesoplysninger.